31 januari 2017

Klanten waarderen Creaforti met een ruime 8

Door Redactie
Blogartikel   |   Nieuws

Hoge NPS score


Jaarlijks meten we middels een enquête de klanttevredenheid. Hieruit volgen 2 cijfers. De zogenaamde NPS score en de algemene beoordeling. Op onze NPS score zijn we bijzonder trots: 27. Een verbetering van de eerdere score (22,8). De algemene beoordeling is een ruime 8. Bekijk  hier de infographic  met de resultaten.

Is iedere klant dolenthousiast? 




Zeker niet. We hebben op diverse onderwerpen enkele keren negatief gescoord. We zijn natuurlijk super blij dat we deze feedback krijgen. Zo weten we waar onze verbeterpunten liggen en de klantverwachting is. Het zou pas echt vervelend zijn als klanten niet meer de moeite nemen feedback te geven.

Respons

In totaal vulden 14% van onze klanten de enquête in. Is dit voldoende representatief? Voor ons op het randje. We gaan daarom na hoe we dit kunnen verbeteren. Hierbij betrekken we ook graag onze klanten. Onderling ervaring delen.
 

Voorkeur klantcontact

Persoonlijk contact staat bij veel klanten nog steeds hoog in het vaandel.

Aanvullende toelichting


In totaal ontvingen we van 7 negatieve en van 27 positieve ambassadeurs toestemming om hen te benaderen voor toelichting op hun reacties. Dit soort directe feedback is zeer waardevol en leren we weer van.

Onze verbeterpunten


Uit de feedback haalden wij de volgende verbeterpunten:

  • Proactief informeren (zoals over trends)
  • Meer inleven in, en afstemmen behoefte
  • Op peil houden kennis en kunde
Quote

“Leer mijn organisatie te begrijpen om zodoende te kunnen inspelen op problematiek en/of tekortkomingen."

Zo willen klanten op hoogte blijven


Onze klanten hebben aangegeven op de volgende manier informatie te ontvangen:

Persoonlijk contact:82% (90%)
Nieuwsbrief:46% (39%)
SoMe:12% (12%)
Chat functie:3% (nieuw)
Demo’s:7% (nieuw)

Een groot deel van de respondenten stelt een nieuwsbrief of vergelijkbare informatiebron op prijs. We hebben daarom besloten in de loop van het jaar opnieuw een nieuwsbrief te introduceren.
Blijf op de hoogte of stel je vraag