12-01-2018

Zo maak je telefonie onderdeel van de ICT-omgeving

Door Redactie
Blogartikel   |   Trends & Ontwikkelingen

Werken vanuit de cloud is bijna niet meer weg te denken. Organisaties betrekken meer en meer de werkplek via een cloud oplossing. Flexibiliteit, schaalbaarheid en continuïteit zijn hierbij vaak de doorslaggevende factoren. De volgende stap is een geheel geïntegreerde oplossing tussen IT, vaste en mobiele telefonie.

Cloud PBX: bellen via oplossing van Microsoft

In de whitepaper van Vodafone over Skype for Business als onderdeel van Office365 vind je veel informatie over de mogelijkheden van bellen via deze oplossing van Microsoft. Je leest ook alles over de aandachtspunten bij implementatie en hoe je ervoor zorgt dat het systeem voldoet aan de wensen en de gebruikers.

Microsoft heeft aan Cloud PBX in Office365 de PSTN Calling toegevoegd. Een mondvol technische termen en afkortingen; het komt er in ieder geval op neer dat Microsoft het steeds makkelijker maakt om telefonie te integreren in je ICT omgeving.
Cloud PBX sluit aan bij de trend van stapsgewijs overgaan naar de cloud

Cloud PBX doorloopt een helder ontwikkelpad. In het whitepaper staand alle implementatievormen beschreven. Het helpt je bij de beeldvorming van wat er allemaal mogelijk is en waar op te letten. Tenslotte kent elke oplossing voor- en nadelen.
Image

Zes onderwerpen uit de whitepaper kort toegelicht

1. Cloud PBX sluit aan bij de trend van stapsgewijs overgaan naar een cloud omgeving
Het is met Cloud PBX niet meer nodig om binnen een bestaande Office365 omgeving voor telefonie een Skype for Business Server inclusief koppeling aan het openbaar PSTN netwerk te implementeren.

2. Verschillende manieren om Skype for Business te implementeren
Geen organisatie is hetzelfde of heeft dezelfde behoefte. In het whitepaper staan drie implementatie vormen toegelicht:
On-Premise (een server op eigen locatie)
Private Cloud (de server staat in het datacenter van bijvoorbeeld Vodafone)
Public Cloud (oplossing via Microsoft)
Hybride (combinatie van Private Cloud of On-Premise en Public Cloud)

3. Stapsgewijs naar de cloud via Hybride
Er zijn verschillende redenen om gefaseerd over te gaan en dus te kiezen voor een hybride oplossing.

4. Vergelijk Skype for Business en Cloud PBX
Een keuze maken tussen telefonie via een Skyoe for Business Server of telefonie via een Cloud PBX is relatief complex. Hoe ziet de migratie er uit, wat zijn de benodigde functionaliteiten, volstaan de bestaande netwerken, welke behoeften zijn er en niet onbelangrijk, de kosten.

5. Tips voor zorgvuldig overstappen naar de cloud
Neem de tijd en doe gedegen onderzoek
Overweeg een hybride oplossing
Kies de juiste partner

6. Vergelijk PSTN connectie via een telecomprovider en Microsoft
Wat zijn de verschillen. Waarop te letten.
Image

Download hier de Vodafone whitepaper

Blijf op de hoogte of stel je vraag