Implementatie

Implementatie

Zorgeloos aan de slag

We geven advies, we leveren een product of dienst. Dan wil je ook dat het volgens verwachting gaat werken. Om dit te realiseren bieden we een aantal diensten. Dit met als doel dat alles volgens afspraak functioneert en de gebruiker goed voorbereid aan de slag kan.

 
Gebruikersadoptie

Gebruikersadoptie

Je bedrijf kiest voor een nieuwe apparatuur of besturingssysteem, een nieuwe dienst zoals Skype for Business, een pakket voor digitale veiligheid, een ander netwerk. Hoe goed je ook over alles hebt nagedacht en hebt ingeregeld, de mens blijft de zwakste schakel en daarmee de mate van succes. Dat is telkens weer onze ervaring bij klanten. Daarom biedt Creaforti het adviespakket ‘Gebruikersadoptie’.

Verandering van gedrag
We richten ons met dit advies op verandering van cultuur en gedrag van medewerkers, die nodig zijn om de nieuwe (ICT) diensten optimaal te benutten. We stemmen onderling de behoefte af en stellen een plan van aanpak op. Van draagvlak tot implementatie. Daarna gaan we gelijk aan de slag.

Lees hier alles over de 3 pijlers waarop adoptie is gebaseerd en wat het je als bedrijf oplevert.

Of gelijk contact met ons opnemen.
 
Vooraf instellen

Vooraf instellen

Creaforti weet als geen ander wat nuttige en productieve apps zijn. We leveren apparatuur uit met deze apps en naar wens met (bedrijf)applicaties en specifieke software. Denk ook aan apparatuur voorzien van de meest recente software update. Dit doen we in combinatie met een (bestaande) MDM omgeving en de specifieke toestel software zoals Apple DEP.


Het overzetten van gegevens van het ene naar het andere apparaat, het backuppen, of ‘naar de cloud’ brengen van gegevens behoort eveneens tot de mogelijkheden.

Doel van dit alles: geen tijdverlies, de gebruiker kan gelijk en veilig aan de slag.

Hieronder toelichting op onze hardware diensten Zero Touch Service en Toestel uitrol.

Zero Touch Service

Voor apparatuur van onder andere Samsung en Apple bieden we zogenaamde ‘Zero Touch Services’. Zodra de gebruiker het apparaat uit de verpakking haalt, kan deze er gelijk mee aan de slag. Creaforti heeft alles al ingesteld. Dit doen we bijvoorbeeld via Samsung KNOX en Apple DEP programma’s. Dit in combinatie met een (bestaand) Mobile Device Management (MDM) tool.

Toestel uitrol

Gaan alle gebruikers in één keer over op een ander apparaat of introduceer je bijvoorbeeld tablets of het gebruik van IP toestellen? Dan is de dienst Toestel Uitrol een uitkomst.
Creaforti biedt op diverse niveaus ondersteuning. Al dan niet in combinatie met andere diensten zoals ‘Overstapservice’.

Je wilt je werknemers een leuke werkomgeving geven en daar hoort flexibel werken bij. Samen met Creaforti hebben we dat gerealiseerd.
Jan Henk Brinks (CFO Improve Digital)
 
Training

Training

De werkplek uitrusten met apparatuur en apps is één, maar het optimaal gebruiken maakt het verschil. Een gebruiker is doorgaans niet zomaar vertrouwd met wat de nieuwe apparatuur en software allemaal kan. En dat is steeds meer. Of het nu gaat om een gebruiker van een smartphone of het wegwijs maken van de telefoniste of call center medewerker.

Een gebruikerstraining is geen overbodige luxe. Creaforti verzorgt de training en helpt je bij alles wat daarbij komt kijken.

Bij gebruik van apparatuur komt ook digitale veiligheid om de hoek kijken. De mens is hierin de zwakste schakel. Speciaal daarvoor bieden we onze dienst 'Gebruikersadoptie'.
 
Dekkingsmeting

Dekkingsmeting

Een goede en betrouwbare verbinding naar het pand of naar de werkplek is geen vanzelfsprekendheid. Overweeg je nieuwe provider, andere apparatuur of veilig werken ´in de cloud´?

Ook dan is het noodzakelijk te weten of de dekking en bekabeling passend en op orde is. Creaforti biedt hiervoor twee specifieke diensten aan, te weten:

  • Dekking & signaalsterkte meting
  • Controleren bekabeling


Lees hier meer over deze diensten.

 
Installatie & Montage

Installatie & Montage

Het samenvoegen van vaste en mobiele telefonie (ook wel VaMo integratie) gebeurt steeds vaker. Bijvoorbeeld vanwege een verhuizing, een verouderde telefooncentrale, of gewoon vanuit oogpunt van bereikbaarheid en efficiency. In voorkomende gevallen gelijk gekoppeld aan ICT diensten zoals Skype for Business. Om alles in goede banen te leiden, bieden we de volgende diensten:

Projectmanagement
De collega’s van de afdeling I&I zorgen voor het realiseren van de gemaakte afspraken. Zij stellen een projectplan op en monitoren de voortgang (‘Projectmanagement’).

Controleren infrastructuur (Site Survey)
Het is essentieel om te controleren of de bestaande bekabeling, (netwerk)apparatuur en werkplekaansluiting geschikt zijn voor de nieuw te leveren oplossing. Dit voorkomt achteraf vervelende verrassingen, zoals extra kosten voor aanleg van nieuwe bekabeling.

Installeren en programmeren
Bij de overstap naar hosted (cloud) telefonie, zorgt de afdeling I&I voor de installatie van het systeem en de apparatuur. Ook voeren zij de montagewerkzaamheden en programmering uit. Het kan zijn dat een dekkingsmeting onderdeel uit maakt van het project.
Waar gewenst helpen onze consultants de gebruikers praktisch op weg met training of gebruikersadoptie.


Nieuwsgierig geworden? Praat dan eens verder met één van onze specialisten.
Overstapservice

Overstapservice

Stap je over naar een andere leverancier, dan wil je dat dit zo geruisloos mogelijk gebeurt. Voor je bedrijf, je klanten en voor je mensen. Of het nu gaat om een nieuwe glasvezelaansluiting naar je pand, of een mobiel abonnement. Creaforti biedt hiervoor de Overstapservice. Overstappen van het ene naar het andere netwerk noemt men veelal 'porteren.'

Onze adviseur of projectmanager is tijdens de overstapservice een verlengstuk van je eigen organisatie. Hij helpt bij het opstellen van het plan en begeleidt de overstap. Zowel de implementatie als de rol van vraagbaak voor medewerkers. Onze afdeling Service & Beheer helpt hem daarbij.

Handige tips per e-mail

Leer steeds iets nieuws van onze experts
Max. 1 e-mail per week. Uitschrijven kan op elk moment.
Blijf op de hoogte of stel je vraag